Retur og reklamationsformular

Retur og reklamationsformular
Størst tilladte upload: 20MB
Persondata samtykke

Q&A – Ofte stillede spørgsmål

Vi leverer kun varer inden for Danmark. Leveringstiden på varer er 5-15 hverdage. Leveringstiden på bestillingsvarer er på +30 dage. kontakt os for flere informationer. Vi leverer til privat adresser i Danmark – Dog ikke Færøerne, Grønland og ikke brofasteøer.

Pakker op til 20 kg kan oftest sendes med GLS. Alt over 20 kg bliver fragtet med en fragtmand. Du vil i så fald blive kontaktet af fragtmanden ang. levering af dine nye møbler.

Alle ordre over 1500,- vil blive leveret fragtfrit til henholdsvis kantsten eller pakkeshop. 

Leveringstyper:

  • Pakkepost: Alle pakker under 20 kg vil som udgangspunkt leveret som pakkepost. Prisen er fra 49,- dog ved køb over 1500,- er pakkeposten gratis.
  • Levering til kantsten: Alle pakker over 20 kg vil som udgangspunkt blive leveret med fragtmand. Prisen er 299,- dog ved køb over 1500,- er fragten gratis.
  • Levering med indbæring: Man kan tilkøbe levering med indbæring op til 2. sal. for 499,-

Hvis du ikke er på adressen i det aftalte leveringstidspunkt eller ikke har givet en fuldmagt tager fragtmanden varerne med retur igen, hvor du vil blive opkrævet 299,- og efterfølgende få lavet en ny booking til leveringen. Hvis du får sendt med Postnord og du nægter eller ikke afhenter i tide, vil du blive opkrævet et gebyr på 69,- pr. pakke.

Eventuelle skader på indbo i forbindelse med leveringen, skal det nævnes for fragtmanden og dokumenteres med billeder. Opdager man først skaderne efter leveringen skal skaderne dokumenteres grundigt med billeder og uddybende tekst og sendes igennem Larmaros reklamationsformular indenfor 24 timer, alt herefter kan Larmaro ikke holdes til ansvar for.

Transportskade

Det er vigtigt at kontrollerer dine nye møbler ved ankomst sammen med fragtmanden. Skader bliver ikke dækket, hvis dette ikke er noteret, eller der ikke er modtaget med forbehold.

Når du pakker dine nye møbler ud er det vigtigt at du gør det forsigtigt, og at eventuelle skader bliver dokumenteret under udpakningen og sendt igennem til vores reklamationsformular senest 48 timer efter modtagelsen.

Eventuelle skader på indbo i forbindelse med leveringen, skal det nævnes for fragtmanden og dokumenteres med billeder. Opdager man først skaderne efter leveringen skal skaderne dokumenteres grundigt med billeder og uddybende tekst og sendes igennem Larmaros reklamationsformular indenfor 24 timer, alt herefter kan Larmaro ikke holdes til ansvar for.


Reklamation

Hvis der uheldigvis er en fejl på dit nye møbel skal du udfylde vores reklamationsformular her på siden, så vil din henvendelse blive håndteret af vores kundeservice afdeling, og du vil modtage et svar på mail inden for 72 timer.

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Larmaro ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Larmaro ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Larmaro ApS
[email protected]
Overholm 7
8700 Horsens
TLF: +45 71 99 04 71

Eller udfyldelse af reklamationsformular.

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Skulle du mod forventning modtage en vare med en fejl eller skade er det vigtigt at du kontakter os indenfor 48 timer, hvis dette overskrides betegnes dette som at varen er i forventet stand.

Mange møbler har monteret transportstof i bunden af eksempelvis sofaer, polstrede stole, bænke, senge, mm. et eventuelt brud på dette anses ikke som en reklamation og er derfor ikke omfattet af reklamationsretten. Mange møbler sælges helt uden dette meget tynde stof i bunden.

Hvis du har fortrudt dit køb skal du udfylde returformularen, hvor efter vi vil håndtere din henvendelse. Hvis du ønsker at annullere din ordre, men at varerne er booket til afhentning af fragtmand vil du skulle betale for fragten svarende til den type levering du har modtaget uagtet op du har fået gratis fragt eller ej. Dette vil blive modregnet returbeløbet der bliver tilbagebetalt.

  • GLS 69,-
  • Levering til kantsten 299,-
  • Levering med indbæring 499,-

Fortrydelse efter modtagelse

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 dage efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail [email protected] eller på vores returformular. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Varens stand efter returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Larmaro ApS at vurdere varens stand.

Vi anbefaler at du gemmer den originale emballage indtil du har besluttet om du ønsker at beholde varen eller til en evt. reklamations sag er afsluttet. du står selv for at pakke varen forsvarligt ind til en retur. Man skal forvente at selv små  brugsspor eller skader forringer møblers værdi væsentlig.

Vi er udelukkende en online webshop. Hvis du har spørgsmål til produkterne så skriv endelig til os ved at trykke på den “runde grønne ring”, så vil vi svare dig så hurtigt vi kan eller ring på tlf. +45 71 99 04 71.

Husk vi har 14 dages returret på alle varer der ikke er special bestillinger. Så du kan roligt prøve varerne derhjemme som du ville have gjort i en butik. Det kræver dog at varen og emballagen er i samme stand som da du modtog varen.

Du kan med fordel kigge vores vejledning til køb igennem som måske vil svare på nogle af de spørgsmål du skulle sidde med.

Rigtig mange møbler er usamlet når de ankommer grundet at det er væsentlig billigere i fragt, da der kan fragtes meget mere hvis det ikke fylder så meget. Lige nu tilbyder vi desværre ikke samling af møbler, så derfor skal du skal selv samle dine nye møbler. Husk at læse samlevejledningen grundigt inden du går i gang.

Der vil stå i specifikationer vil der stå om varen kommer:

  • Samlet – Varen er samlet, der kan dog være små samleopgaver som ben og låger osv.
  • Delvis samlet – Varen er samlet, der kan dog være små samleopgaver som ben og låger osv.
  • Knockdown – Varen er helt usamlet.